Istorija

RJ-Vrsac

Više od 40 godina čitave generacije doprinose izrastanju Bambi-Banata u modernu konditorsku kompaniju. Od samog početka industrijske konditorske proizvodnje, posebna pažnja se poklanjala vrhunskom kvalitetu širokog asortimana keksa, čokolada i bombona.

Istorija Bambija 
1967-1977

BAMBI je počeo kao fabrika dečjeg keksa sa svega 37 zaposlenih i godišnjom proizvodnjom od 167t. Godinu kasnije počinje se sa proizvodnjom Plazme, koja ubrzo postaje najveći brend i šampion kvaliteta bivše Jugoslavije. Nastaje Bambi tehnologija. Nova linija za proizvodnju vafla se aktivira i u proizvodni program se uvode novi proizvodi. 1974 godine proizvedeno je rekordnih 3000 tona proizvoda. Počinju i značajna investiciona ulaganja u objekte i opremu. Do 1977 Bambi osvaja blizu 100 medalja za kvalitet.

1977-1987

Na desetogodišnjicu Kompanije sa 230 radnika ostvaruje se proizvodnja od 3100 tona tvrdog keksa i vafl proizvoda. U ovom periodu puštena je u rad nova linija za čokoladiranje i nova linija za proizvodnju keksa. Bambi osvaja Pehar za stalnost kvaliteta. Plazma, Belvit, Mlečni keks i Mandarina napolitana svrstani su u skladu sa međunarodnim kodeksom u „HRANA 5“. Do kraja druge dekade postojanja Bambija, nova fabrika u Požarevcu je sagrađena. Portfolio proizvoda raste, kao i broj zaposlenih, obim i vrednost proizvodnje.

1987-1990

Godišnja proizvodnja je iznosila 6500 tona. Na dvadesetogodišnjicu rada nova fabrika u Braničevu počinje sa proizvodnjom rolera i krekera koji osvajaju tržište. Počinje se i sa proizvodnjom Bakinog kolača, potpuno novog proizvoda na tadašnjem Jugoslovenskom tržištu.

1990-2000

BAMBI postaje holding kompanija u čijem sastavu se nalazi 5 fabrika koje godišnje proizvode preko 15.000t proizvoda. BAMBI je prvi konditor u tadašnjoj Jugoslaviji koji uvodi sistem kvaliteta prema standardu ISO 9001. Nagrada za Plazma keks: Oskar Instituta zajednica za promociju preduzeća iz Brisela – Proizvod koji je obeležio XX vek. 2000 Bambi prerasta u koncern za proizvodnju i promet zdrave hrane. Nagrada za marketing ICEPEC. Apsolutni šampion kvaliteta Novosadskog sajma za 2000. godinu »Šampion kvaliteta XX veka« Novosadskog sajma »Mond selection« za proizvod »Bambijeve zlatne ribice«. BAMBI prvi i jedini u tadašnjoj Jugoslaviji uvodi najnoviji eksperimentalni sistem upravljanja kvalitetom DIS ISO 9001:2000.

2000-2006

BAMBI postaje Koncern zdrave hrane i sa 1.500 zaposlenih i godišnjom proizvodnjom od 18.000 t proizvoda postaje prvi konditor u Srbiji i Crnoj Gori koji uvodi HACCP sistem. Sredinom 2004. BAMBI postaje deo Danube Foods grupe kojom upravlja Salford investicioni fond. Krajem 2006. BAMBIJU se pripaja jedna od najcenjenijih konditorskih kompanija u Srbiji BANAT iz Vršca i sa radom počinje Koncern „BAMBI-BANAT“ AD sa sedištem u Beogradu i radnim jedinicama u Požarevcu, Vršcu i Braničevu.

Istorija Banata 
1894

Vršački trgovac Samuel Švarc otvara prvu fabriku slatkiša po imenu „Canditen – Fabrik“.

1927

Fabriku preuzimaju braća Ifko da bi je modernizovali i nastavili posao. Posle II svetskog rata fabrika dobija ime „Banat“ ali i dalje radi pod starim Ifkovim znakom.

1945-1952

Proizvodnja stagnira (proizvodile su se samo bombone), da bi se posle ovog perioda značajno oporavila i orijentisala na izvoz na američko tržište (izvozile su se čuvene Ifkove Božić Bate, zečevi i druge figurice bez kojih se nije moglo zamisliti detinjstvo Amerikanaca, Evropljana pa i naše dece).

1955

U proizvodni asortiman uvodi se proizvodnja likera i time se prestaje sa izvozom na inostrano tržište.

1960

Fabrika se nalazila na prvom mestu po kvalitetu proizvoda u bivšoj Jugoslaviji.

1963

Fabrika Banat je stradala u požaru, posle čega se brzo oporavlja i nastavlja sa radom.

1964-1977

Period procvata koji je okarakterisan progresivnim rastom proizvodnje, proširenjem proizvodnih kapaciteta, maloprodajne mreže i povećanjem prodaje.

1990

Fabrika „Banat“ posluje kao deoničarsko društvo u mešovitoj svojini.

1993

Posluje kao deoničarsko društvo u privatnoj svojini.

2006

BANAT se pripaja BAMBIJU i sa radom počinje Koncern „BAMBI-BANAT“ AD sa sedištem u Beogradu.

Istorija BAMBI-BANAT-a 
2007

Bambi-Banat je proizveo i prodao rekordnih 27,000 tona proizvoda. Na taj način prodaja se uvećala za 16% u odnosu na prethodnu godinu i prihod je dostigao 74 miliona EUR. Više od 8.000 tona proizvoda su se izvozili na inostrano tržište i ostvaren je prihod od 17 miliona evra. Nekoliko novih brendova se pojavilo na tržištu stvarajući tako nove segmente: Plazma sa ukusima, Plazma mlevena, Plazma za decu, Wellness, Poslastina, Boni Fazoni bombone, Yo D’Oro napolitanke, Zlatni Pek, Karamelice, Yo Yo.

U 2007 smo proslavili 40. godišnjicu kompanije i u tu čast organizovali veliku nagradnu igru, u kojoj je pored brojnih drugih nagrada, glavna nagrada bila kuća u Beogradu. Takođe smo organizovali i literarno takmičenje za osnovne škole, kao i „Bambi“ karavan koji je obilazio Srbiju. Svi ovi događaji izazvali su među našim potrošačima veliko interesovanje i uzbuđenje.

2008

Sa svojih 1200 zaposlenih, Bambi-Banat proizvodi i prodaje 23.000 tona proizvoda, od kojih je 6.500t izveženo sledećim tržištima: Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Makedonija i tržište Evropske Unije, AustraliJe, Amerike i Kanade. Mi smo konditorski lider broj 1 na srpskom, i kontinuirano jedan od najbolja 3 konditorska lidera u regionu.

Inovacija brend portfolija se nastavila sa lansiranjem proizvoda Juhu koji je postao vodeći mlečni čokoladni bar za manje od godinu dana. Skorije uvedena Čoko Plazma – polučokoladirana Mini Plazma prelivena mlečnom čokoladom – izglasana je od strane potrošača za najbolji novi brend u 2008-oj u nezavisnom istraživanju organizovanom od strane Srpske privredne komore, Ministarstva trgovine i ekonomskog dnevnog lista „Pregled“.

2009

Uprkos krizi Bambi-Banat je zabeležio izvanredne rezultate u 2009. godini. Bez poskupljenja, Koncern je ostvario ukupan rast prodaje od 9,7% i rast izvoza u EU od 16%. Kroz domaću prodaju Bambi-Banat ostvaruje prihod od 5,3 miliJardi dinara i rast od 13%u odnosu na 2008 godinu.

Početkom 2009. godine kompanija BAMBI-BANAT počela je sa proizvodnjom mlečne i crne čokolade pod Bambi brendom, u novoj fabrici smeštenoj u Vršcu. Do kraja te godine BAMBI-BANAT postaje br.1 u crnim čokoladama na tržištu čokolada u Srbiji.

U toku te iste godine kompanija BAMBI-BANAT je uvela 49 novih proizvoda na srpsko tržište, među kojima su i Plazma Dobar start, potpuno čokoladirana Plazmica, Wellness cereal barovi, Juhu mlečne table itd.

2010

Sa ukupnim rastom prodaje od 24.7% u 2010-oj, kompanija BAMBI-BANAT zabeležila je najbolje poslovne rezultate u sopstvenoj istoriji. Zabeležena vrednost na izvoznim tržištima bila je za 20% veća u odnosu na 2009. godinu. Povećanje prodaje brendova kompanije BAMBI-BANAT u EU kao i Švajcarskoj iznosilo je 45%, dostižući time najviši rezultat ikada na tim tržištima. Kroz domaću prodaju BAMBI-BANAT je postigao prihod od 6.25 milijarde RSD i rast od 23 % u donosu na 2009. godinu.

U toku ove godine kompanija BAMBI-BANAT uvela je 75 novih proizvoda, uključujući i proizvode kao što su Plazma Reci Torta, Plazma torta instant recept, Plazma keksići za decu, Juhu Družina mlečne i bele čokoladne table, kao i Yo D’oro gurmanski set proizvoda.

Inovacija godine su bile Bambi bele čokolade koje su ušle na tržište u avgustu 2010 i za samo 2 meseca postale drugorangirane na segementu belih čokolada sa tržišnim učešćem od 77%!

2011

Briga o potrošačima jedno je od osnovnih načela poslovanja Koncerna Bambi-Banat. U prilog tome govori i podatak da je u domaćoj industriji Koncern Bambi-Banat prvi i jedini konditor koji je iz kompletnog asortimana proizvoda eliminisao trans masti, kroz projekat koji je završen u toku 2011. godine.

U 2011. godini Koncern Bambi Banat je na tržište plasirao 41 novi proizvod. Posnu Plazmu smatramo najinventivnijim ostvarenjem istraživanja i razvoja u protekloj godini, ona je jedini posni proizvod na tržištu obogaćen mineralima, i istog je ukusa i mirisa kao i original Plazma. Realizovanjem ovih projekata i kroz brigu o potrošačima Bambijevih proizvoda i njihovim potrebama Koncern Bambi-Banat ponovo je dokazao da ide u korak sa svetskim trendovima, koje ćemo nastaviti da pratimo i u godinama koje dolaze.

Postavi komentar